رویدادها آرشیو خبر ها
سوپرایز یوونتوس برای چینی‌ ها و قاره آسیا

سوپرایز یوونتوس برای چینی‌ ها و قاره آسیا

 

با شروع تمرینات پیش فصل و نزدیک شدن به برگزاری مینی تورنمنت بین‌المللی قهرمانان (ICC) ، جورجو ریچی، مدیر مالی یووه در مصاحبه با روزنامه انگلیسی زبان China Daily، جزئیات جالبی از برنامه‌های آینده یوونتوس برای حضور بیشتر در شرق آسیا و کسب درآمد به شیوه‌های مختلف بیان کرده است.

 

ریچی برگزاری مسابقه بین یووه و اینتر در ورزشگاه Nanjing Olympic چین در تاریخ 24 جولای را «رویدادی بزرگ» نامیده و آن را بخشی از برنامه‌های بیانکونری دانست که برای افزایش نفوذ تجاری و بالابردن تعداد طرفداران چینی این تیم ایتالیایی است.

 

مدیر بخش درآمدهای مالی باشگاه یوونتوس با اشاره به گذشت مدت‌زمان نسبتاً طولانی (5 سال) از آخرین باری که یووه در شرق آسیا حضور داشته، ابراز امیدواری کرد این بازگشت دوباره برای هواداران، رسانه‌ها و اسپانسرها به‌یاد ماندنی شود.

 

معتقدم این حضور یک فرصت بسیار مناسب برای افزایش شمار هواداران ما در شرق آسیا خواهد بود. یووه می‌تواند در بازی با تیم‌های بزرگ در کشورهایی مثل چین، با اثرگذاری در میان طرفداران خود و حتی سایر باشگاه‌ها، آنها را نیز با بیانکونری همراه کرده و از این طریق محبوبیتش را گسترده‌تر کند و رسانه‌های چینی را برای پوشش مسابقات سری A ترغیب کند.

 

ریچی همچنین از یک سورپرایز بزرگ یوونتوسی برای چینی‌ها پرده‌برداری کرد و ضمن اشاره به بازی مقابل اینتر در ورزشگاه Nanjing Olympic به عنوان یکی از بخش‌های پیش‌بینی شده در این کشور، از برنامه‌ریزی برای برگزاری یک رویداد جذاب دیگر که از طریق آن، طرفداران بیانکونری بتوانند خارج از مستطیل سبز نیز با ستاره‌های تیم محبوب خود دیدار کنند، خبر داد.

 

در حال حاضر نمی‌توانم جزئیات بیشتری از این رویداد را افشا کنم اما به طرفداران اعلام می‌کنم که کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی بانوی پیر، قطعاً در این رویداد حضور خواهد داشت. همچنین سایر ستاره‌های تازه به تیم ملحق شده نیز در کنار سایر بازیکنان خواهند بود. آرون رمزی از آرسنال، آدرین رابیو و جانلوئیجی بوفون از پاری‌سن‌ژرمن و ستاره جوان تیم آژاکس، ماتیاس ده‌لیخت در صورت قطعی شدن قراردادش، تیم یوونتوس را در این تور تابستانی همراهی خواهند کرد.

 

بانوی پیر امیدوار است همراه با بازیکنان تازه جذب شده و سرمربی جدید خود، مائوریتسیو ساری، بتواند به انتظار 23 ساله خود برای کسب عنوان قهرمانی در اروپا پایان دهد. برای رسیدن به این هدف، خوب بازی کردن و برنده شدن اولویت اصلی تیم در هر بازی است؛ حتی اگر بازی دوستانه باشد. از این رو بازی‌های پیش رو در ICC نیز از اهمیت بالایی برخودارند و یوونتوس با تمام توان و بازیکنان خود در آن حضور خواهد داشت. تنها برخی از بازیکنان یووه که در رقابت‌های ملی حضور داشته‌اند و فعلاً در تعطیلات‌ به سر می‌برند غایب تور تابستانی این باشگاه در چین خواهند بود.

 

 

مدیر مالی یوونتوس در ادامه مصاحبه خود گفت:

 

بیانکونری همانند سایر تیم‌های بزرگ اروپایی در تلاش است تا شمار طرفداران خود را در تمام رسانه‌ها و پلت‌فرم‌های اجتماعی افزایش دهد و برای رسیدن به این هدف، کشور چین را برای حضور تابستانی خود انتخاب کرده است؛ چرا که در طول سال گذشته 15 درصد بر شمار طرفداران یووه از نقاط مختلف دنیا افزوده شده که این رقم در آسیا و اقیانوسیه 18 درصد و سرعت افزایش آن بیش از سایر نقاط جهان بوده است.

 

ریچی همچنین با اشاره به جمعیت 60 میلیونی طرفداران چینیِ یووه، آمار جالبی از حضور 3 میلیون یوونتوسی‌ در پلت‌فرم‌هایی چینی نظیر Weibo، (پلتفرم چینی شبیه توئیتر و فیسبوک) ، WeChat و TouTiao ارائه کرد.

 

19 کلوپ طرفداران یوونتوس که 5 مورد آن تنها در فصل 2017‐2018 ایجاد شده‌اند از جمله نشانه‌های حضور جدی طرفداران بیانکونری در چین است.

 

این مدیر ارشد مالی یوونتوس در پایان با اشاره به برنامه‌ریزی‌های کلان این باشگاه در چین، عنوان کرد:

 

یوونتوس حضور فیریکی فعالی در چین خواهد داشت؛ سامان‌دهی 5 آکادمی فوتبال در شهرهای نانجینگ، شانگهای، تیانجین، جوهای و مایشان و برنامه‌ریزی برای افزایش این مراکز بخشی از اهداف اصلی یووه برای گسترش آکادمی‌های فوتبال، حضور دائمی در آسیا و ترغیب به مشارک در پروژه‌های مختلف این باشگاه است.

 

گفتنی است با توجه به برنامه‌های دولت چین برای رشد و بهبود وضعیت فوتبال در این کشور و تسهیل سرمایه‌گذاری‌های فوتبالی، فرصت بسیار مغتنمی برای باشگاه‌های بزرگ از جمله یوونتوس فراهم شده تا از طریق آکادمی‌های فوتبال در این کشور، هم در راستای هدف دولت چین، کودکان مستعد را به طور کاملاً حرفه‌ای برای بازی فوتبال آموزش دهند و هم برای تیم خود کسب درآمد کنند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
ساغر واحد
ساغر واحد«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: